I väntan på nåt...

... underbart, så passade jag på att dokumentera den blivande mamman!
 Idag har jag gjort en TFP (Time For Print), vilket innebär att ingen får betalt men alla inblandade får prints (foton) till sina portfolios eller i det här fallet får min vän Lina foto från sin graviditet och jag får öva på porträttfotografering. 

Av 50 foton är jag riktigt nöjd med ca 4-5st, vilket absolut inte har med modellen att göra utan snarare med hur jag som fotograf komponerat bilderna.
 
Här är iaf några av fotona från idag som jag hunnit redigera. Jag fotade i RAW, men har sedan omvandlat dem till JPEG och därefter även gjort en svartvit kopia. Jag tycker det passar in med svartvitt när det är gravidbilder. Vad tycker ni?



Här är ett urklipp från dagen. Större foton kommer när Lina fått dem.
Och om ni undrar varför händerna är i ungefär samma position så var det både för "ömhetskänsla" och att hålla in blusen så man kunde se den fina magen tydligare.

Kom ihåg att alla foton på min blogg tillhör mig (om inte annat skrivs). Detta innebär att fotona endast får användas med min tillåtelse.
  • bloglovin

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0


    em e foto
    är
    Malin Eklund

    Välkommen till min fotoblogg. Här kommer jag fokusera på mitt fotointresse och mina foton! Hoppas du hittar några foton du gillar!
    Kontakt: [email protected]